torsdag 4 oktober 2007

Varför repris?


Kan någon begripa varför man tänker visa en repriserad fotbollsmatch istället för en direktsänd?
Tv4 Sport har i sin programtablå sedan länge annonserat att ikväll kl 19 visar man en Superettan match. Gissa om jag blev glad. Enligt serieprogrammet, så spelas endast en match i SE idag och det är mellan Sylvia och Mjällby, i Norrköping. Jag, som så många andra, tog då för givet att det var den matchen man planerade att sända. Vi började rigga oss för stor fotbollskväll framför teven och bjöd in släkt och vänner. Vi är de enda i kretsen som har Tv4 Sport. Alla blev glada, då de också uppfattat samma sak som vi.
Döm om vår förvåning och besvikelse, då vi läste i tablån att man ska visa Norrköping - Bunkeflo, som spelades i tisdags. Alla vet ju redan resultatet på den matchen och jag tror inte den genererar speciellt många tittare. Jo, kanske en massa skåningar, då Bunkeflo faktiskt vann med 2-1.
Nej, Tv4 Sport, visa en direktsänd match istället! Ikväll spelas endast en SE-match, så det är ju inte svårt att välja. Tänk så många Mjällby- och Sylvia-supportrar ni skulle göra lyckliga. Plus alla andra som är sugna på fotboll. Sylvia ligger i botten av tabellen och är tvungna att vinna för att försöka hålla sig kvar i Superettan. Mjällby är inte helt säkra på sitt kontrakt än, även om de ligger ytterst nära att vara klara, så de måste vinna de också. Det blir nog en tuff match, där man inte skyr några som helst medel. Dåligt Tv4!!!
I vilket fall som helst har jag gått i ett litet lyckorus sen matchen i söndags. Det var otroligt befriande att MAIF vann mot Enköping, och dessutom med det resultatet, 5-1.
Jag hoppas spelarna har njutit av segern och blivit ännu mer taggade att vinna. Enligt mina beräkningar, ska en vinst till vara nog för att vara helt säkra på nytt kontrakt. Jag blir dock inte ledsen om de vinner alla resterande matcher. Då glömmer man lättare svackan som varit så länge.
En annan förhoppning är också att alla medgångssupportrar kommer tillbaka igen, i.o.m. den stora vinsten. Senaste publiksiffran, 936, är inget man vill upprepa. Publiken behövs.
Nåja, om nu matchen faktiskt inte sänds på tv ikväll, så får jag väl bänka mig vid datorn och följa den via livescore och kanske webradio (har inte kollat om den sänds än). Jag är supporter i både med- och motgång. Jag sviker inte, när allt kommer omkring.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

torgny sa...

Vinst idag mot Sylvia och kontraktet är i hamn.

Lena sa...

Kul att höra av dig igen, Torgny. MAIF ska vinna ikväll, så är det bara. Jag vill stanna kvar i detta rus. KRAMEN!