lördag 20 oktober 2007

Derby


Imorgon packar vi fikakorgen och drar till Växjö. Kl 13 startar derbyt på Värendsvallen mellan Öster och MAIF. Har de gulsvarta hunnit glömma fadäsen i söndags och kunnat samla sig inför den tuffa uppgiften de har framför sig?

Det kommer verkligen bli en tuff match. Mjällby har säkrat sitt kontrakt för nästa säsong, men Öster har kniven på strupen. De MÅSTE vinna, till varje pris. Har MAIF motivation nog att kämpa sig till seger? Som de spelade sist lär de få kämpa. Öster kommer kriga och fajtas så håret ryker. De kommer greppa alla strån de kan nå. Mjällby får sätta emot allt de kan.

Som inbiten smålänning, gör det ont i hjärtat av tanken att Öster trillar ur serien om MAIF går vinnande ur striden imorgon. Jag har följt dem på avstånd sen jag var barn och de fajtades mot "mina röda bröder" i Kalmar FF i Allsvenskan. På den tiden var de verkligen ett topplag och sen dess har jag alltid haft lite koll på dem. Öster är ett gammalt anrikt lag och såna är häftigare att slå än nya uppkomlingar, tycker jag. Det känns större.

Imorgon ska jag stå på läktaren och tjoa och då finns det bara ett lag på plan. MJÄLLBY AIF! Då glömmer jag de småländska banden och blir Listerlänning. Jag, som inte ens bor i Blekinge, åtminstone inte på pappret. I hjärtat bor jag i Nogersund, men i verkligheten bor jag andra sidan Skånegränsen, så Kalmarit jag är.

En liten stund fick jag nu glömma mammarollen och hushållsarbetet, men tyvärr måste det göras. Dags att hänga tvätt och fixa lite käk. Vi ses väl i Växjö imorgon?! Alla måste ta på sitt soligaste humör, för jag vill fånga klacken på bild till bloggen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: