onsdag 10 oktober 2007

Forum och fans

Som sporttokig försöker jag håll mig uppdaterad kring mina favoritlag och idrottsmän. Det blir allt från fotboll, hockey, handboll & friidrott. I övrigt är speedway och flera individuella vintersporter också kul. Jag suger i mig det mesta som har med idrott att göra. En del stannar i minnet, annat svischar ur lika fort som det kom...

MAIF har under några få månader seglat upp på en klar första plats. Jag, som brukade hacka på min bror, när han stenhårt höll på de gulsvarta. För mig fanns tidigare bara de rödvita, Kalmar FF. Jag är ju inbiten smålänning. KFF har fortfarande en stor plats i mitt hjärta, men Mjällbygrabbarna är MINA pojkar. Det känns som om jag känner de personligen. Jag vill trösta, när det går dåligt och dansa runt i extas med dem, när det går bra.

Det har blivit som en drog att kolla runt i webtidningar om MAIF varje dag. Jag slukar allt. Annan häftig läsning är MAIFs forum. Där får man veta mycket matnyttigt, men det skrivs även en massa skit. En del som skriver är väldigt sakkunniga, andra är mest irrterande. Jag vill inte nämna några alias. Jag brukar titta in där ett par gånger om dagen. Det roar och upplyser. Ni som skriver är härliga. Ni brinner verkligen för de gulsvarta. Några av er tycker ungefär som jag, andra har helt olika uppfattning. Jag blir oftast road av läsningen, men det händer att jag blir lite uppretad. Det är väl så ett forum ska fungera. Man ska få i sig lite av varje. Alla kan inte tycka likadant. Hur tråkigt skulle inte livet bli då?

Nu har vi bara fyra dagar kvar till nästa match, hemma på Strandvallen. På forumet brukar man mana till samling i klacken, men de senaste veckorna har det varit väldigt tyst när matchen väl pågått. Ni som läser min blogg regelbundet vet att jag varit på alla hemmamatcher sen i våras och flera borta matcher. Jag har koll på Sillastrybarna. Jag vet inte vilka ni är, men jag vet ju om ni stått där och gastat eller inte. Snälla ni, ryck upp er och börja tjoa igen! Ni behövs. NI är ju den 12e spelaren, anser jag. Utan er tystnar resten av publiken. Tillsammans med er blir det fart på oss andra också. KOM TILLBAKA!

På söndag kommer troligtvis min lilla hejande familj vara något desarmerad, då sambon jobbar. Jag och dottern får hålla ställningarna för familjens heder. Vi kommer till Strandvallen rustade till tänderna. MAIF-kepsar, halsdukar och kamera. Vi ska heja fram Mjällby till ännu en seger. Våra pojkar ska gå segrande ur striden. 3-poängaren ska stanna å Lister. Häcken kan, som min dotter sa, ta sig i ....

Än en gång... Sillastrybare, vi behöver er! Bloggläsare, hör av er. MAIF-fans, må så gott!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: