måndag 22 oktober 2007

Ett litet glädjeämne trots allt

Jag sov väldigt gott i natt, trots att vi ödslade många pengar på en otroligt en urusel fotbollsmatch. Jag blir mer och mer säker på att det var en läggmatch vi fick se igår. Synd bara att jag inte fattat det innan vi satte oss i bilen och körde till Växjö. Tur att vädret var bra.

Kalmar FF kan man i alla fall lita på! Jag vet att många av er som läser här, förmodligen kommer spy galla nu, men "SORRY!"... Jag måste hylla mina rödvita gossar. Det är ju hos dem mitt fotbollshjärta fostrades. Jag plankade in på Fredrikskans många gånger under min barndom, då vi olovligt cyklat i gäng till matchen. Jag måste applådera den äkta kämpaglöden. Kalmar började starkt i våras och befäste sin plats i toppen. Sen fick de en dipp i samband med att Ari lämnade klubben mitt i sommaren. Efter några plattmatcher, tog de sig samman och spelar minst lika härligt igen. De hör hemma i toppen.

Igår fick jag glädjebeskedet att de gjort sin plikt och tag 3 poäng av Brommapojkarna i årets näst sista match. Mer kunde de inte göra denna gången. Nu är det upp till de andra topplagen att ta sina 3-or annars behåller KFF förstaplatsen till sista omgången. Det hoppas jag verkligen på.
På söndag drabbar Kalmar samman med AIK på hemmaplan. Jag önskar att jag kunde få biljetter till den matchen. Tyvärr är det slutsålt sen länge. Halva Stockholm kommer nog dig. Firman Boys har sån respekt med sig att de fått halva Fredrikskans till sitt förfogande. Nåja, hellre det än att vackra Kalmar ska bli sönderslaget helt.
Kalmar ska naturligtvis vinna den matchen också, så Kalmarpolisen får väl ta hjälp av andra stationer att ta hand om dårarna efteråt.

Kalmar ska ta SM-guld! Bagarn ska ta SM-guld!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: