fredag 12 oktober 2007

Nästan helg = snart match

Med lite drygt två dygn kvar till seriematch nr 28 i Superettan 2007, känner jag mig väldigt lugn. MAIF har fixat det här. Det blir ett nytt kontrakt i ligan till nästa år.
Mjällby AIF ligger just nu på 8e plats i serien och de kan inte klättra denna omgången, men de kan försvara sin placering. Om de, mot förmodan förlorar på söndag, kan Landskrona ta klivet förbi endast om de vinner sin match mot Degerfors. Jo, de kan ju göra det även vid oavgjort, men då måste MAIF torska med mer än 5 mål, och det är inte tänkbart just nu =) . Örgryte har just nu samma poäng, 36, som Mjällby, men betydligt sämre målskillnad. De måste alltså spela oavgjort eller vinna, samtidigt som de gulsvarta förlorar. Om båda lagen spelar oavgjort, behåller MAIF den bättre positionen i ligan.
Som det sett ut de senaste matcherna, kommer inte Listerpojkarna ge sig så lätt på söndag, så en vinst är nog att vänta. Då befäster de sin mittenplacering i serien. Skönt! Jag håller tummarna.
Det är så häftigt att läsa forumet. Varje dag kommer nya inlägg. Man spekulerar vilt i spelarköp och eventuella tränarbyten. Den spelare som verkar hetast, inte bara i tidningar, är Abiola Dauda. Andra spelare som man snackar om är Freddy Söderberg, Värnamo, och Marcus Olofsson, KAIF. Någon eller några verkar bära på inside information (eller är det bara snack?). I vilket fall som helst, får väl tiden utvisa vad som kommer ske med laget. Några kontrakt går ut efter säsongen, och endast ledning och spelare själva vet vad som kommer ske. Vi får ge oss till tåls. En reflektion jag gjort angående forumet är dock... Det är svårt att komma in i samtalen. Endast om man säger något riktigt dumt eller uppretande, får man svar från de redan etablerade skrivarna. Är det bara jag som uppmärksammat detta? Det är i alla fall roligt att läsa att några tipsar om min blogg. Det gör mig glad att man anser den läsvärd. TACK grabbar och tjejer!
Nu hoppas jag vi ses på Vallen på söndag. Åskådarsiffran måste tillbaka i "normal" nivå igen, över 2000. Kom tillbaka, Sillastrybarna!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: