lördag 15 maj 2010

Craig has left Sweden

I tisdags opererades Craig Henderson i Halmstad. Igår åkte han till USA. Nu ska hans korsbandsskada äntligen läka och rehabiliteras i de bästa av faciliteter. Han såg verkligen fram emot att få göra framsteg.

I USA har han sin flickvän, många kompisar och tillgång till massor av bra träningsmöjligheter. Han längtar efter att bli frisk och få komma tillbaka och visa vad han går för. Sen han blev skadad i vintras, har allt varit en enda lång väntan för honom.
Jag fick en lång, trevlig pratstund med honom i bilen ner till Kastrup. Craig Henderson är en otroligt härlig kille. Han bjuder på sig själv i lagom mängd och var tacksam för all hjälp. Jag hade min sambo med mig som bärhjälp. Det behövdes. Craig hade två stoooora resväskor och en ryggsäck. Stackarn hoppar ju själv på kryckor, så ett par extra starka armar behövdes.
Efter lite bestyr tog vi oss in i utrikeshallen. Trist var att Craigs flight via Reykjavik blivit inställd. Alla berörda fick stå i en lång kö för att försöka bokas om till annat flyg.
Jag skulle hem och jobba, så vi var tvungna att lämna stackars Craig i sin väntan. Tack-o-lov kom det sen ett sms från honom, med det glada beskedet att han blivit ombokad via London. Skönt!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: