måndag 3 maj 2010

Klickbara bilder

Jag har fått en kommentar, se under förra inlägget, om att mina bildtexter - de PÅ bilderna - inte alltid är så lätta att läsa. Jag är ledsen för det. Jag använder den största storleken på foto man kan lägga ut här i bloggen, större än så går det inte att ha dem i själva inlägget.

Däremot är de flesta bilderna klickbara, dvs de går att förstora genom att man klickar på dem. Då poppar de upp i ett nytt fönster och, förhoppningsvis kan man då läsa vad jag skrivit.

Varför skriver jag på bilderna? Jo, dels för att jag blivit ombedd i flera mail att fortsätta med det. Det är många som uppskattar mina, ibland konstiga, tankar kring vad kameran fångat. Dels skriver jag för att märka bilden. Jag gör allt detta jobb helt gratis och vill då inte att man lättvinnligt ska kunna stjäla bilderna. Jag vill att det ska synas att det är mina bilder.

Fortsätt gärna att kommentera. Om det är någon bild du gärna skulle vilja ha, skriv ett mail, så löser vi säkert detta på något sätt. Jag är inte den som är den.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: