söndag 2 maj 2010

U21: MAIF - Östers IF 2-1

Tisdagen den 20 april, dagen efter segern mot BK Häcken på bortaplan, var det dags för MAIFs B-lag att drabba samma med Östers IF hemma på Strandvallen. Jag var på plats för att intervjua Peter Swärdh för programbladet, så jag passade på att kolla in första halvlek. Det var så förbaskat kallt och jag var inte varmt klädd. Jag klarade inte av mer. Trevligt var det dock att få en pratstund med Peter Gitselovs ryska flickvän, som var på kort visit i Sölvesborg. Hon tyckte det var minst lika kallt som jag. Systrarna, tillika fotbollspelarna & spelarflickvännerna Johanna & Klara Lindgren slog sig ner bakom mig, tillsammans med Musse El Kabir, lika glada som alltid. Sen kom även Osiako för att kolla in kompisarna i U21-laget.




Det var svårt att koncentrera sig på spelet, när det var så kallt att man satt och hoppade. Jag hade fullt upp med att ta några bilder. MAIF hade till synes grepp om spelet, även om Öster gjorde tappra försök att röra runt. Det var inte alltid helt ofarligt.




Jag hann se Kim passa fram till Gitselov, som snyggt nickade in 1-0-målet efter ca 20 minuter. 2-0 kom efter ca 26 min, i en lite tumultartad situation framför Östers målvakt, där vår outtröttlige Ivan vann striden om bollen och tvingade in 2-0. Härligt!







Resultatet stod sig halvleken ut. I pausen reste jag mig och körde hem. Jag hade ju en deadline att följa. Ella Buhre, Marcus Ekenbergs storasyster, sitter i andra änden av tråden och snickrar ihop varje programblad. Kommer inte materielet in i tid, har hon inget att arbeta med och skicka till tryckeriet. Inget gör sig självt.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: