lördag 22 maj 2010

Vårsäsongens sista match

Det är knappt två timmar kvar till matchstart. MAIF gör sig redo för vårsäsongens sista match. Om mindre än fyra timmar får killarna lite välbehövlig vila.

Jag har precis ätit middag hemma i Nogersund. Jag får inte se matchen idag. Inte ens på tv. Jag börjar jobba kl 16. Det blir tufft för mitt gulsvarta hjärta. Hur ska jag stå ut med abstinensen?

Min Kärlek ska på kalas. Han har lovat att skicka sms när något viktigt händer. Vad är viktigt då? Jag kommer ju inte kunna kolla telefonen precis hela tiden, så jag nöjer mig med mål, straff, varning & utvisning. Det är nog ändå tillräckligt för Kärleken att hinna med.

Nu laddar jag för arbete med en Cherry Coke och semifinalen i hockey-VM. Heja Sverige! Det står 1-0 för dem mot Tjeckien.

HEJA MAIF!!!! Maif, de e laget... Gul å svart, e färgerna vi bär... Laget me fart, Mjällby så klart....


Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att du måste jobba. Du missade en bra match!

Lena sa...

Det gick bra ändå. Kärleken såg matchen på tv och skickade ständiga rapporter. Efter matchen kom Stoffe Nilsson mfl t mitt jobb och pratade match. Trevligt!
Om en timme ska jag se den i reprissändningen.
KRAMEN!