tisdag 18 maj 2010

Mot nya mål


Ikväll gör Mjällby AIF sitt inträde i årets upplaga av Svenska Cupen. Som allsvenskt lag går de in i tredje omgången. Lika stort som det var att få allsvenska lag till Strandvallen i fjol, lika trist är det att MAIF ikväll ska möta IF Limhamn-Bunkeflo nere i Malmö. Det innebär att jag inte kan se matchen. Jag måste jobba. Jag måste ju tjäna pengar.
Jag håller tummarna för er killar. Jag hoppas Swärdh låter några bänknötare få chansen, men att man inte lämnar något åt slumpen. Vi vill att MAIF ska gå långt i Cupen. Det ger fina pengar till föreningen. Vi vill samtidigt att laget lägger sitt tyngsta krut på Allsvenskan, så det blir en fin placering i slutet.
Nu är det snart nära två månaders uppehåll i serien. Då ska alla skador och skavanker läka. Då ska alla få nyttig vila, men ändå träna. Om MAIF åker hem med segern ikväll och det går fortsatt bra, så kan de hinna med två cupmatcher innan serien startar igen. Det hoppas vi.
Nu behöver jag hjälp mot min abstinens. Jag missar matchen ikväll pga jobb. Jag missar matchen på lördag pga jobb. Aj aj aj... hur ska det gå?
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: