fredag 7 maj 2010

Hemma i tv-soffan

Jag fick sms och telefonsamtal igår ang fotografering under matchen. Alla fick samma svar. Jag stannade hemma.

Det var meningen att jag skulle kört till Trelleborg igår, men jag fick förhinder. Jag måste prioritera familjen... ibland i alla fall. Jag jobbar ju gratis för MAIF, så jag har inga förpliktelser under bortamatcherna.

Vi hade planerat att köra kl 16, för att få god tid på oss där nere innan matchstart, och ända fram till en liten stund innan utsatt tid, fortlöpte planerna. Dock hade jag inte samvete att lämna min dotter, då hon hade PRAO:at för första gången i sitt liv (hon går i 5:an!!!) och skulle nästan direkt efteråt åka på ett tvåtimmars dansgenrep. Hon var supertrött efter 8 timmar på arbete och skulle bli helt slut efter dansen. Jag kunde bara inte...

Jag har meddelat MAIF att jag gärna åker med på bortamatcher, men att jag inte alltid kan lösa resan själv. Det kostar otroligt mycket och eftersom jag faktiskt jobbar hela tiden där, så är det trist att bekosta allt själv. Ingen har hörsammat att detta, utan verkar ta för givet att jag kommer. Jag älskar MAIF och mitt ideella arbete, men ibland känner jag mig lite utnyttjad. Jag har inget fast jobb, så jag vet inte hur mycket pengar jag tjänar från månad till månad. Då är det inte lätt att själv betala för resorna till ett ideellt jobb på bortaplan. Publikvärdarna åker alltid med gratis, oavsett om det finns supporterbuss eller inte. Varför då inte fotografer och skribenter? Det är inte trevligt att behöva böna och be.

Vi får väl se hur det utvecklar sig. Som sagt, jag älskar MAIF och följer dem i ur och i skur. Jag får otroligt mycket positiv respons från spelare och ledare, vilket gör allt mycket lättare. Jag vill inte kliva av. Inte för allt i världen.

BTW... Wille är på gång. Han är så gott som helt ok och ska matchtränas innan han kan spela A-lagsfotboll igen. Heja Wille!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: