måndag 3 maj 2010

Jag säger bara... MATTIAS ASPER!!!!!

Det var med en viss oro jag gick till Strandvallen ikväll. MAIF har inte spelat speciellt bra, de senaste matcherna. Med två förluster i baken, kändes det olustigt att gå till arenan för att se mitt hjärtas lag möta IFK Göteborg och domare Lerjéus. Ni minns väl cup-matchen 2007? Då var det just Lerjeus som hjälpte IFK till segern på Strandvallen. Hur skulle det gå ikväll?










MAIF hade inte mycket till spel att komma med, men Asper var kung i målet. Han slet som ett djur, och visade inte minsta tecken på ålder. Han var klart bäst på plan, båda lagen inräknade.

Tränare Peter Swärdh får verkligen något att bita i, inför torsdagen och Trelleborg borta. Macke fick en bristning i vaden efter bara ca kvarten spelad och Juan fick en ny varning, vilket innebär avstängning i nästa match. Måtte de finna någon lösning...








Mattias gjorde den ena storartade räddningen efter den andra. Här tar han IFK:s straff med lätthet.




I den efterföljande hörnan, räddade han MAIF från ett 0-1-underläge. Han kastade sig smidigt ner och skynde sikten för linjedomaren. Bollen var över mållinjen, men det syntes inte från sidlinjen. Lerjéus dömde bort målet. Tack! En lite kompensation för cupmatchen 2007, när han tvingade Robin av planen och på det viset rubbade MAIFs försvar, kanske?! Nåja, "syns inte, finns inte" som Vildvittrorna sa...




Matchen var otroligt trist, inte i seg bemärkelse, utan i att MAIF inte klarade av att producera farligheter framåt. Spelet har gått i stå och den härliga känslan är som bortflugen. Jag blir arg och ledsen när jag ser hur flera spelare slutar kommunicera och samarbeta. Till slut såg spelet lojt och håglöst ut. Att det inte blev några blåvita mål, berodde helt och hållet på Asper och backlinjen, då främst Bagarn & Juan.










Visserligen kammade MAIF hem ytterligare en poäng ikväll, efter 0-0 mot IFK Göteborg, men det var inte rättvist. IFK hade spelet och förde spelet. De var supernära så många gånger att jag hade hjärtat i halsgropen mest hela tiden.

Jag blir lite mörkrädd när jag tänker på torsdagens batalj. Trelleborgs FF brukar inte vara lätta att handskas med på hemmamark. Måtte de komma på något.

Nu ska jag försöka sova. Den här matchen måste skakas av. Man måste blicka framåt och försöka få till anfallsspelet, så allt fungerar igen.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det absolut bäste med hel matchen är dina bilder!
Älskar kommentarerna!

Hoppas Swärd får ordning på lagets samarbete igen!!

Lena sa...

Tack du anonyme! Mycket roligt att höra. Jag gör mitt bästa. KRAMEN!

Anonym sa...

Ytterligare en anonym tackar å det varmaste för det arbete du lägger ner på bilder och texter.

/Mvh Malmö-MAIF:are

Anonym sa...

Menar du lögnaren Mattias Asper :))

http://spelargangen.blogspot.com/2010/05/rott-ljus-for-asper-spelargangen.html

ps grymma bilder!

Lena sa...

Ja, tydligen gör jag det ;) Vilken kul blogg! Jag länkar den från min. Ok? Tack för komplimangen! KRAMEN!