söndag 2 maj 2010

Mjällby AIF - Kalmar FF 0-0 en mycket trist historia

Bättre sent än aldrig... Dessa bilder skulle varit uppe för länge sen, men jag hinner ju inte. Eftersom jag "jobbar" för MAIF, tycker jag det är viktigare att uppfylla mina löften till dem först och förse hemsidan med bilder så snabbt jag kan. Jag har ju även kommit överens med Pierre på fotbolliblekinge.se att skicka några bilder efter varje match. Då vardagsmatcherna gå så sent, är jag inte hemma förrän ca 21.30-21.45. Efter att ha tömt kameran, kollat igenom bildmaterielet och sen redigerat, så är det väldigt sent. Jag måste ju sova också, för att orka...
Kalmar har sen barnsben legat mig mycket varmt om hjärtat, men denna kyliga aprilkvällen, var de som vilket motståndarlag som helst. Nästan... Det var en skön känsla att ha dem på min hemmaplan. Tänk... båda mina lag på "mitt" Strandvallen. Fräckt! Så fort matchen drog igång, var KFF som vilket motståndarlag som helst. Ett lag som skulle besegras. Till varje pris!

Kanske dags att gå in och byta om nu, eller? Man spelar inte boll i kostym och finskor.

Grabbar med koll på läget? Ja, det får man hoppas i alla fall.


Grillande kommer igång tidigt till matcherna. Det är tur det. Numera kommer folk till Strandvallen nästan två timmar före matchstart. Då är det gott med korv medan man väntar.


I partnertältet får Vip-kunderna möjlighet att äta god mat och lyssna på vår egen maskot, Mathias i Backen. Så här långt verkar alla väldigt nöjda med upplägget och låter sig väl smaka.

Christopher "Stoffe" Ekenberg är en riktig spindel... en spindel i nätet. Han har många strängar på sin lyra, den grabben. Förutom att han är bror till självaste Marcus Ekenberg och har många viktiga uppgifter i MAIF, så har han alltid ett leende och ett glatt skratt att bjuda på.

Ja, så kan det gå... Är man framme med kameran överallt, blir det till slut någon som ger igen. Stoffe hoppade fram och grabbade tag i min egen kamera och gick lös. Suck!

Sölvesborgs kommun passar på att visa sitt intresse för bygdens stolthet. Vid sin lilla stuga målar man barnakinder med gul och svart färg, och delar ut ballonger. Säkert är även vuxna välkomna fram för lite ansiktsmålning.











































Det bjöds inte på skönspel i denna match, där båda lagen ägde varsin halvlek. MAIF blev bestulna på en straff. Domare Hansson dömde bort en situation där El Kabir blev nermejad i Kalmars straffområde, inför KFF-klacken, där flera tyckte det var solklart. Så kan det gå, när man har en domare som är bleking som jobbat i Kalmar och har kompisar i KFF-klacken. Huga!
Matchen slutade 0-0 och MAIF inkasserade ännu en poäng i sin framfart i Allsvenskan 2010.
Både Peter Swärdh och Nanne Bergstrand sa att de var nöjda med resultatet. De blev ifrågasatta över det svaret, men båda konstaterade att det lika gärna kunnat sluta med vinst eller förlust för deras resp lag. Då är det skönt att slippa ytterligare en nolla i protokollet.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: